آقای الهام علی اف؛ یهود را برای دوستی خود انتخاب نکنید

۰۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۸۵۰۵ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۴۱
ملت ایران، خاک می خورند، اما خاک به دشمن نمی دهند/ ما هرگز عزت و کرامت خود را به مشتی دلار و چند آهن پاره نظامی نمی فروشیم و پیش دشمنان قران و اهل بیت، سر خم نمی کنیم.

 به گزارش آران نیوز-  از نخستین روزهای آغاز به کار رئیس جمهور هفتم جمهوری اسلامی ایران، همسایگان و کشورهای منطقه در اولویت خطوط سیاست خارجی او قرار گرفته و دولت و ملت ایران اعلام نمودند که جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت های همسایه را خویشاوند خود می داند و خواهان عزت و اعتلای آن ها است. پس از آنکه توسعه روابط با کشورهای همسایه توسط دولت سیزدهم، دراولویت قرار گرفت، کشورهای تحریم کننده ایران با سرکردگی امریکا فشار ها و تلاشهای خود را جهت ایجاد مشکلات بیشتر برای مردم ایران (آذری، عرب، بلوچ، کرد و لر و فارس ) افزوده و تلاش کردند تا با اختلاف افکنی بین جمهوری اسلامی ایران و همسایگانش، این فرصت جدید ایجاد شده را نیز کمرنگ و محل رخنه برای دشمن قسم خورده اسلام یعنی رژیم کودک کش صهیونیستی کنند. سالهاست که رژیم صهیونیستی پای نحسش را در سرزمین های شمال ارس گذاشته و برخی سیاسیون منطقه را  به تریبون  دلخواه خود تبدیل نموده است. در گذشته وقتی هشدارهای و گلایه های مردم و کارشناسان در ایران نسبت به حضور خطرناک رژیم جعلی اسرائیل به دولت آذربایجان اعلام می شد، آقای الهام علی‌اف با ابراز تعجب اظهار می کرد : "بگذارید چشم هایشان را باز کنند و ببینند. اینجا اسرائیل را کجا دیدند!؟ "  و این روزها  با ادبیاتی دیگر اعلام میکند که : "جمهوری آذربایجان بر اساس منافع ملی خود!!! تصمیم به افتتاح یک سفارت در "اسرائیل" و یک دفتر نمایندگی در فلسطین گرفت." و یا اظهار می دارد: "ما تمام تلاش خود را برای محافظت از سبک زندگی سکولار در جمهوری آذربایجان همچنین محافظت از حقوق آذربایجانی‌ها در سراسر جهان از جمله در ایران انجام خواهیم داد. "آنان بخشی از ما هستند!!! "
اکنون دیگر می توان بی پرده این جمله را بیان نمود که آقای الهام علی اف؛ رئیس جمهور کشور همسایه و مسلمان! شما به خوبی به در راستای اجرای راهبردهای امپریالیسم و صهیونیسم بر علیه دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران که بخش بزرگی از آن را آذری های سرافراز و آزاده تشکیل میدهند، قدم برمی دارید. اگر بنا را بر این  گذاشته اید تا با دوستی دشمنان خدا و پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و با همراهی ظالمان و ستم کنندگان برمردم ایران، چند صباحی تکه نانی به دست آورید، حرفی نیست، اما بدانید که:
 اولا؛  خداوند در قرانی که در مسجد آقدام بوسیدید، می فرماید : 
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا ... / آیه 82 سوره مائده
"به طور مسلم یهود و مشرکان را دشمن ترین مردم نسبت به  مؤمنان خواهی یافت. "
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْض وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ  / آیه 51 سوره مائده
اى کسانى که ایمان آورده اید! یهود و نصارى را ولىّ (و دوست و تکیه گاه خود،) انتخاب نکنید! آنها اولیاى یکدیگرند و کسانى که از شما با آنان دوستى کنند، از آنها هستند; خداوند، جمعیت ستمکار را هدایت نمى کند!
دوما؛ بدانید تاریخ ایران و مردم بزرگ آن، مملو از دوستی ها و خیانت های حکمران هایی است که امروز تنها نامی از آنها باقی است و تو نیز دیر یا زود مجبور به ترک صندلی قدرت خواهید شد و آنچه تا ابد گریبان گیر شما خواهد شد، عملکردتان در مواجهه با مردم دیندار خود، همسایگان و بخصوص دستورات دین مبین اسلام و قرآن مجید خواهید بود و نامت در تاریخ مردم تمدن ساز آذربایجان با عنوان خائن به فرهنگ ملت خود، مطرح خواهد شد.
ملت ایران، (چون آن شیر زن تبریزی که برای روحیه دادن به ستارخان، فرمانده دلیر قشون تبریز گفت: "ما خاک می خوریم اما خاک به دشمن نمی دهیم ") ایستاده اند و عزت و کرامت را به مشتی دلار و چند آهن پاره نظامی نمی فروشند؛ شده خاک می خورند اما سر پیش دشمنان قران و اهل بیت خم نمی کنند.
من به عنوان جانباز هشت سال دفاع مقدس و استاد دانشگاه تبریز، شنیدن شده صدای یهودیان کودک کش صهیونیست در آذربایجان و افتتاح سفارت کشور اسلامی و شیعه آذربایجان در فلسطین اشغالی را که خیانت به آرمانهای مسلمانان اصیل و ملت مظلوم فلسطین و در تعارض با فرهنگ ریشه دار آذربایجان و آذربایجانی هاست را خیانتی اشکار دانسته و این اتفاق شوم را به مردم مسلمان آذربایجان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و امیدوارم مردم دیندار اذربایجان برای بریدن دست یهودیان فاسد از خاک اسلام به پا خیزند.

دکتر محمد علی پرغو- رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز  ۶ آذرماه

کلید واژه ها: الهام علی اف یهود ایران دکتر محمدعلی پرغو


( ۱ )

نظر شما :